loading...
شرکت کالای صنعت نفت
شرکت کالای صنعت نفت بازدید : 138 یکشنبه 05 مرداد 1399 نظرات (0)

 معرفی شیر پلاگ ولو

یک شیر دستی از چهارمرحله ساخته شده است که از یک شاخه استوانه ای یا مخروطی استفاده می کند تا اجازه عبور را می دهد. این پلاگین مستقیماً از طریق پورت کامل باز می شود. شیر پلاگین را می توان در سرویس های خاموش ، فشار متوسط ​​و تغییر جهت استفاده کرد.

استاندارد چهره به چهره دریچه های پلاگین معمولاً با استاندارد ANSI B16.10 همراه است. با این حال ، بسیاری از تولید کنندگان تصمیم گرفته اند تا از ابعاد چهره به چهره ای که برای دریچه های گیت ارائه شده است استفاده کنند تا شیر پلاگ ولو به عنوان جایگزینی برای شیر در خدمات فرآیندی موجود استفاده شوند.


طرح شیر پلاگ ولو

طراحی متداول دریچه پلاگین امکان دسترسی مستقیم و دو طرفه را فراهم می کند. بسته شدن ، با یک شاخه است ، از طریق دسترسی بالای ورودی قابل دسترسی است و توسط درپوش بسته می شود.

در حالت باز ، عبور در پلاگین با درگاه های ورودی و خروجی شیر سوار می شود. هنگامی که شیر پلاگ ولو بسته شود از درجه باز 90 درجه می چرخد ​​، قسمت جامد پلاگین عبور جریان را مسدود می کند و جریان سیال را متوقف می کند.

برای برخی از خدمات شیمیایی خورنده (مانند اسید هیدروکلریک ، اسید سولفوریک و غیره) ، اجسام سوپاپ پلاستیکی کاملاً با پوششهای PTFE ، PVDF ، PVDC ، پلی اتیلن ، پلی پروپیلن یا روکشهای مشابه پوشانده شده اند.

برای حرکت صحیح شیر پلاگ ولو از چرخش در ربع ، بدون فشار بیش از حد یا زیر فشار سوپاپ ، از یک ترتیب استفاده می شود. شیر پلاگ ولو به گونه ای طراحی شده است که در قسمت بالای پلاگین جا بگیرد و بدین ترتیب با ساقه پلاگین چرخانده شود. یک کلید ثابت در مسیر چرخش در چهارپایه قرار دارد.

انواع شیر پلاگ ولو

شیرهای پلاگین در انواع مختلف مطابق شکل زیر در دسترس هستند:

شیر پلاگین روانکاری

شیر پلاگین غیر روان کننده

دریچه پلاگین چند پورت

شیر شاخه ای غیر متمرکز

 

کاربرد شیر پلاگ ولو

شیر پلاگ ولو معمولاً در خدمات کم فشار و با فشار کم مورد استفاده قرار می گیرند ، اگرچه برخی از طرح های با فشار زیاد با درجه حرارت بالا نیز وجود دارد.

شیرهای پلاگ ولو با ظرفیت بالا هستند که حتی در سیستم های خلاء متوسط ​​نیز می توانند برای کنترل جریان استفاده شوند.

شیر پلاگ ولو می تواند به طور موثری گاز و سوخت مایع را کنترل کنند.

شیرهای پلاگ ولو با خیال راحت می توانند جریان شدید دما مانند میعانات و سایر عناصر را کنترل کنند.

شیر پلاگ ولو می تواند برای تنظیم جریان مایعات حاوی مواد جامد معلق ، به عنوان مثال ، دوغاب استفاده شوند.

مزایا و معایب شیر پلاگ ولو

مزایا:

·         دریچه های پلاگین دارای طراحی ساده با چند قسمت هستند.

·         شیر پلاگ ولو به راحتی باز و بسته می شوند (به جز ابعاد بزرگ).

·         تعمیر و نگهداری و تعمیر شیرهای پلاگین را می توان در محل کار انجام داد.

·         شیر پلاگ ولو مقاومت کمی در برابر جریان دارد.

·         شیر پلاگ ولو مستحکم بوده و قابل اطمینان هستند.

معایب:

·         به دلیل اصطکاک زیاد ، حرکت اول (باز کردن-بسته شدن) به نیروی زیادی نیاز دارد.

·         انتقال شیرهای پلاگین به دلیل وصل شدن مخروط باریک می شوند.

·         معمولاً هزینه بالاتری دارند.

شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر راجب شیر پلاگ ولو اینجا کلیک کنید.

 

 

شرکت کالای صنعت نفت بازدید : 86 دوشنبه 02 تیر 1399 نظرات (0)

مقدمه ای برای بررسی شیر چک ولو

شیر چک ولو به طور کلی در خطوط لوله نصب می شوند تا از برگشت جریان جلوگیری شود. شیر چک ولو در اصل یک دریچه یک طرفه است که در آن جریان می تواند به صورت آزاد از یک طرف حرکت کند. چکش آب اغلب با یک نیروی شدید رخ می دهد و به راحتی به خط لوله یا اجزای آن آسیب می رساند.

شیر چک ولو در بسیاری از برنامه های مختلف استفاده می شود. به عنوان مثال ، آنها اغلب برای محافظت از پمپ از جریان برگشتی در قسمت خروجی پمپ قرار می گیرند. پمپ های گریز از مرکز ، رایج ترین نوع پمپ های آب هستند بنابراین شیرهای چک ولو برای نگه داشتن آب در لوله ها ضروری هستند. همچنین شیر چک ولو در سیستم های گرمایش و تهویه هوا بسیار مورد استفاده قرار می گیرند. سیستم های شیر چک ولو مورد استفاده در ساختمان های بزرگ ، جایی که یک مایع خنک کننده در بسیاری از طبقه ها پمپاژ می شود. شیر چک ولو در اینجا نصب شده است تا مطمئن شوید مبرد خنک کننده به پایین نمی رود.

 

در هنگام انتخاب شیر چک ولو ، مهم است که یک سیستم تجزیه و تحلیل با هزینه کم تهیه کنید. غالباً تمرکز کاهش هزینه و در عین حال کمترین افت فشار ممکن است ، اما هنگام بررسی سوپاپ ها ، ایمنی بالاتر برابر است با افت فشار بالاتر. بنابراین برای اطمینان از اینکه شیر چک ولو به درستی از سیستم محافظت می کند ، باید هر سیستم به صورت جداگانه ارزیابی شود و عواملی مانند خطر چکش آب ، افت فشار قابل قبول و نتیجه اقتصادی از نصب شیر چک ولو با ایمنی بیش از حد بالا استفاده شود.

انواع شیرآلات چک ولو برای کاربردهای آب و فاضلاب وجود دارد. آنها به روش های مختلفی کار می کنند اما به همان هدف خدمت می کنند.

در سیستم پمپاژ ، آب از طریق پمپ از سطح پایین به سطح بالاتر می رود. سیال فقط در هنگام کار پمپ در یک جهت جریان می یابد. هنگامی که پمپ متوقف می شود ، جریان سیال کاهش می یابد تا زمانی که آن نیز متوقف شود. از آنجا که خط لوله کلی در حال افزایش است ، وقتی سیال متوقف می شود ، دوباره به پایین لوله باز می گردد. برای جلوگیری از ورود این جریان معکوس به داخل پمپ ، چاه یا ورودی ، شیر چک ولو نصب می شود.

در بسیاری از موارد ، سرعت برگشت مایعات دلیلی برای نگرانی نیست و شیر چک ولو استاندارد عملکرد خوبی دارد. با این حال ، در سیستم های پمپ شده ای که امکان بازگشت سریع جریان وجود دارد ، انتخاب شیر چک ولو صحیح بسیار مهم است.

اگر پمپ متوقف شود و جریان رو به جلو و عقب برگردد به سمت پمپ قبل از اینکه شیر چک کاملاً بسته شود ، معکوس می شود . این سناریو تقریباً بلافاصله می تواند جریان معکوس را متوقف کند و همین توقف سریع آن است که منجر به چکش آب خط لوله می شود. این می تواند صداهایی با صدای بلند چکش ایجاد کند که نویز دریچه به حالت نشسته در آن وارد نشود بلکه کشش لوله در این شرایط است.

موج فشار حاصل از فشار (افزایش) می تواند به دلیل ایجاد فشارهای خلا ایجاد شود ، آسیب قابل توجهی به سیستم شامل ترک لوله ، ترکیدگی ، کاویتاسیون و انفجار وارد کند. توجه به این نکته ضروری است كه این خرابی ها ناشی از یك فشار زیاد نیست ، بلكه با افزایش مكرر در نهایت باعث خرابی سیستم می شود.

توجه به این نکته ضروری است که برای تأمین سیستم ایمن و بدون دردسر عوامل دیگر لازم است. تعداد ، نوع و اندازه درست شیرها ، زمان بستن و باز شدن دریچه های ایزولاسیون ، دریچه های کنترل جریان و غیره ، همگی برای محافظت از سیستم در برابر فشارها باید در نظر گرفته شوند.

شرکت کالای صنعت نفت با داشتن سال ها تجربه شیر چک ولو را با اطمینان کامل در اختیار شما قرار می دهد.

 

 

شرکت کالای صنعت نفت بازدید : 81 سه شنبه 23 اردیبهشت 1399 نظرات (0)

شیر تست چیست و چه کاربردی دارد؟

از هر پیمانکار آگاه آتش نشانی سؤال کنید و آنها به شما خواهند گفت که شیر تست یک وسیله بسیار زیبا است که در سیستم آبپاش آتش نصب می شود. همانطور که از این نام پیداست ، طراحی دو منظوره آن باعث می شود سیستم تخلیه در صورت لزوم و در عین حال کمک به آزمایش مورد نیاز نیز انجام شود.

شیر تست چیست

شیر تست نوعی دریچه است که دارای عملکرد آزمایش و عملکرد تخلیه اکسپرس است. به یک شیرآلات توپ و ترکیب دریچه تست بازرس فکر کنید ، مگر اینکه به عنوان یک واحد ساخته شود و این کار را بسیار راحت تر می کند.


شیر تست، آسان برای استفاده از مجموعه های تجاری و مسکونی ، شیر تست یک قدم به جلو در صنعت حفاظت از آتش سوزی هستند ، زیرا شیر تست با بریدن قطعات اضافی ، نصب سیستم را ساده می کنند. در مقایسه با شیر استاندارد توپ ،شیر تست ، آزمایش و تخلیه را به معنای هزینه کمتری ، قطعات کمتر ، نصب آسان تر و استفاده های چندگانه است. با یک طراحی همه در یک ، شیر تست و ویژگی های آن:

دریچه توپ تک دسته ای

یک محفظه آزمایش

شیشه دید مقاوم در برابرپورت ضربه خورده و وصل شده برای دسترسی به سیستم

شیر تست در اندازه های مختلفی قرار دارند ، همچنین گزینه های اندازه گیری اندازه مخصوص ابعاد نیز وجود دارد. برای خدمت رسانی آسان به سیستم های مختلف و نیازهای نصب ، آزمایش و زهکشی در سبک های مختلف با ویژگی های اضافی شیر تست در انواع مختلفی ارائه می شود.

آیا شیر تست و تخلیه NFPA سازگار است؟

بله ، استفاده از شیر تست و تخلیه سازگار با NFPA است.

استدلال NFPA این است که هیچ دریچه تخلیه یا شیر تست برای عملکرد اصلی سیستم آبپاش آتش در مقابل دریچه های دیگری که قادر به انجام کار هستند ، ضروری نیست. اما آنها وجود دارند ، و مدل های خاص باید ایمنی مورد استفاده برای استفاده در سیستم باشد.

کاربرد و فواید آزمایش شیر تست چیست؟

شیر تست و تخلیه در نصب و نگهداری برنامه های سیستم های آبپاش آتش خاموش لوله ای مرطوب استفاده می کنند.

سیستم آبپاش لوله مرطوب - سیستم آبپاش با استفاده از آبپاش های اتوماتیک متصل به سیستم لوله کشی حاوی آب و به یک منبع آب وصل شده است به گونه ای که آب بلافاصله از آبپاش ها که با حرارت در اثر آتش سوزی باز می شوند ، تخلیه می شود.

 

سیستم های لوله های " قابل اعتماد" در صنعت آتش نشانی هستند. آنها به دلیل طراحی ساده و قابلیت های مداوم شناخته شده اند. سیستم های دیگر - مانند خشک یا دلو - دارای مزایای منحصر به فردی هستند اما به تجهیزات بیشتری احتیاج دارند ، که پتانسیل بیشتری برای خرابی ها و کاستی های سیستم فراهم می کند. به طور خاص ، عملکرد تخلیه اجازه می دهد تا سیستم به سرعت تخلیه شود و عملکرد شیر تست برای آزمایش سیستم که منبع آب را ارزیابی می کند ، مفید است و اطمینان حاصل می کند که به راحتی در آسانسور و در قسمت سیستم شیر کنترل اصلی موجود است.

شرکت کالای صنعت نفت بازدید : 46 یکشنبه 21 اردیبهشت 1399 نظرات (0)

شیر پلاگ ولو چیست؟

شیر پلاگ ولو از شیرهای چرخشی به نوبه خود از Quarter-Valve است که برای متوقف کردن یا شروع جریان از یک شاخه کج یا استوانه ای استفاده می کند. دیسک به صورت پلاگین است که دارای یک گذر برای عبور جریان است. در حالت باز ، گذرگاه شیر پلاگ ولو با جریان مطابقت دارد. وقتی شیر از حالت باز 90 درجه باز شود ، قسمت جامد شیر پلاگ ولو جریان را مسدود می کند.

دریچه وصل در جای شیر دریچه ای که در آن عمل سریع انجام شود استفاده می شود. می توان از آن در خدمات درجه حرارت پر فشار استفاده کرد.

شیر پلاگ ولویک شیر مخروطی یا استوانه ای شکل است که از یک روتاتور درون بدنه دریچه برای کنترل جریان مایعات استفاده می کند. دریچه های شاخه ای حداقل یک گذرگاه توخالی دارند تا بتوانند جریان را از طریق دریچه باز ، که اغلب در حالت افقی است ، جریان دهد. شیر پلاگ ولو برای سناریوهای فشار قوی مفید است.

 


انواع شیر پلاگ ولو

دو مدل پورت با حالت باز و بسته رایج ترین نوع شیر پلاگ ولو است. بنادر معمولاً در طرفین مخالف قرار دارند و گذرگاه منتهی به آن به سمت خارج است. دسته و ساقه شیر پلاگ ولو به طور کلی در قسمت بالا قرار دارد. یک دریچه چرخش چهارم نیز معمولاً مورد استفاده قرار می گیرد ، به خصوص در مواردی که کار مکرر و سریع ضروری است. انتهای شیر پلاگ ولو می تواند به صورت فلنج ، نوع توپی یا جوش لب به لب باشد.

شیر پلاگ ولو مزایای بسیاری دارند که استفاده از آنها را در بسیاری از برنامه ها مانند موارد زیر کاربرد دارند:

سیستم های خط لوله گاز - شیر پلاگ ولو به عنوان شیرهای بای پس از شیرهای توپ اصلی و سوپاپ ها در ایستگاه های سوپاپ استفاده می شود.

کاربردهای خط فشار بالا - شیر پلاگ ولو در جایی که جداسازی جریان از قبیل اسیدی سازی ، سیمان کاری ، لوله کویل ، شکستگی و کنترل شن و ماسه ضروری است.

جلوگیری از آلودگی محصول - شیر پلاگ ولو به ویژه با دریچه پلاگین در حال گسترش هنگامی که به عنوان یک عملکرد بلوک مضاعف در یک شیر واحد استفاده می شود.

مخصوصاً با یک شیر پلاگ ولو روانکار در هنگام دسترسی به شاخه پلاگین در درگاه کامل استفاده می شود.

شیر پلاگ ولو یک شیر کنترل دوار است و از یک پلاگین یا توپ مخصوص نصب شده خارج می شود. شیر پلاگ ولو برای خدمات شدید و / یا فرسایش طراحی شده است و یک شافت دریچه بزرگ یک تکه ، یاتاقان های مهر و موم شده و انواع پوشش های مقاوم در برابر سایش قابل تعویض را از سرامیک گرفته تا SST ارائه می دهد.شیر پلاگ ولو یک راه حل ابتکاری برای سیستم هایی است که در آن مواد جامد وجود دارد.

قطعات :

شیر پلاگین معمولی از بدنه ، درپوش ، ساقه و پلاگین تشکیل شده است.

قیمت آن ها باتوجه به برند و کیفیت متفاوت می باشد، برای اطمینان از مراکز معتبر این محصول را خریداری کنید.

 

تعداد صفحات : 2

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 14
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 3
  • آی پی دیروز : 5
  • بازدید امروز : 5
  • باردید دیروز : 1
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 38
  • بازدید ماه : 142
  • بازدید سال : 777
  • بازدید کلی : 2,406